Pages

Friday, May 10, 2013

my Life

Assalamualaikum dan salam sejahtera semua...(mcm perhimpunan di sekolah pula...hehehe) Hari ini 10 Mei 2013..kenapa diri ini memilih untuk update blog pada hari ini ya? Ada special event ka empunya blog ni? Erm...rasanya tiada yg special melainkan hari ini hari Jumaat, iaitu penghulu sekalian hari... :-) Aik, mcm x berkaitan pula dgn tajuk kat atas ni tau....hehehe Pejam celik, skrg hanya menunggu masa untuk kembali ke ipg keningau, untuk memulakan kuliah pd semester seterusnya dan akn menduduki peperiksaan pd awal bulan jun... Selama hmpir 5 bulan aku mendirikn rumahtangga bersama insan yg bernama suamiku, bnyk yg telah aku pelajari dan laluidlm tempoh 5 bulan ini...tanggungjawab, pengorbanan, kebahagiaan, keharmonian, kesejahteraan dan sebagainya sbg isteri,..yg berumahtangga mesti dah arif tntg hidup berkeluarga.... Alhamdulillah, inilah kehidupn yg dipinjamkan untuk diriku sebagai hamba Allah yg menumpang di bumi ini... Alhamdulillah, kerana seawal usia 25 tahun ku, aku telah menjadi seorang istri insan yg bernama Mohammad Sofieyan Yusop...perkenalan yg agak singkat, dan pertemuan pertama kali yg disaksikan oleh kedua ibubapaku di rumah ayahku...pertunangan yg ringkas dan juga singkat, mjlis akad nikah yg sederhana dan majlis pun sederhana...alhamdulillah...syukur sgt2... Skrg sedikit demi sedikit, diri ini terasa perubahan yang mengarah kepada kebaikan...alhamdulillah...terima ya Allah kerana jodohku bersamanya...ya, jodoh adalah rahsia Allah...aku berdoa dan memohon padaMu ya Allah, semoga rumahtangga yg kami bina ini sentiasa mendapat keredhaanMu dan sentiasa berada di bawah naungan dan lindunganMu...aamiin ya rabb... Jika ingin diceritakan di blog ini, mungkin agak pnjg, tp yg penting...syukur alhamdulillah dengan kehidupanku ini, dulu, kini dan selamanya... Semoga kesihatan suamiku, kedua ibubapa mertuaku dan kedua ibubapaku berpanjangan...diberikan keselamatan di dunia dan akhirat...dikurniakan rezeki yg baik dan bermanfaat..aamiin ya rabb...

4 comments:

  1. Pertemuan & pernikahan memang satu rahsia yang paling indah kan fil?? ^_^ Moga bahagia selalu..amin..

    ReplyDelete
  2. I do not know if it's just me or if perhaps everyone else experiencing issues with your website. It seems like some of the text within your content are running off the screen. Can somebody else please comment and let me know if this is happening to them as well? This could be a issue with my web browser because I've had this happen before.

    Appreciate it

    Also visit my webpage - Slim Lipo

    ReplyDelete
  3. Syukur alhamdulullah...betul tu hajar...sesuatu yg mmg rahsia yg sgt indah:-) tidak pun target umur brapa mesti kawin, hnya mengikut peredaran tahun demi tahun, alhamdulillah...moga bahagia selalu...aamiin ya rabb...:-)

    ReplyDelete
  4. To @slim Lop

    Sometimes we wrote post running off the screen. It is because the emotion and situation..so, it is depend on that time to write the entry...:-)

    ReplyDelete